Українська мова

  Вітаю на уроках української мови!

2021-2022 н.р.


Четвер 09. 06 п'ятниця 10.06
Тема: Розв. мовл. Текст- міркування  "Чому мені подобається власне ім'я."
Тема: Підсумковий урок
Середа 08.06
 Тема: Повторення вивченого  матеріалу з розділу  "Частини мови.."с.168
1. Вправа 3
Домашнє завдання.
 Вправа 4

Понеділок 06.06
Тема: Повторення вивченого  матеріалу з розділів  "Будова слова."
1. Вправа 2 (с.167)
2. Повторити правила з розділу "Будова слова."

Четвер 02.06 п'ятниця 03.06
Тема: Повторення вивченого за рік.
Повторення вивченого матеріалу з розділів "Текст", " Речення"
(с.167)
Вправа 1, Вправа 2


Середа 01.06
Тема: Розв. мовлення. Розповідь з обгрунтуванням власної думки "Мій улюблений телевізійний проєкт"



Понеділок 30.05
Тема: Вживання прислівників у власному мовленні
(с.165-166)
1. Вправа 5. Доповни речення.
2. Вправа 6. Спишіть загадку.
Домашнє завдання:
Вправа 7. Запиши три речення.

П'ятниця 27.05
Тема: Написання найуживаніших прислівників.
1. Прочитай і запам'ятай правило с.164.
2. Вправа 1. Запишіть речення.
3. Вправа 3. Випишіть прислівники.




Середа 25. 05 і четвер 26.05
Тема: Прислівники - синоніми й присліники- антоніми.
1. Вправа1.Виписати прислівники- синоніми.(Як? синьо, біло, волошково)
2. Вправа 2. Доберіть до поданих прислівників  синоніми.
3. Вправа 3. До поданих висловів добери прислівники- синоніми.(Опинитися просто неба - надворі,...)
4. Вправа 4. Випиши прислівники ( Як? повільно, старанно,...)
Домашнє завдання:
Вправа 5.

Понеділок 23.05
Тема: Прислівник як частина мови с.160
1. Вивчити правило с.160
2. Вправа 1. Усно
3. Вправа 2. Випишіть прислівники за абеткою.
4. Вправа 3.
Домашнє завдання
Вправа 5. Випиши сполучення дієслово + прислівник 
     ( рушає завжди...)


П'ятниця 20.05
Тема: Повторення і закріплення вивченого про дієслово
1. Що я знаю? Повторити правила с. 159


Четвер 19. 05
Тема: Розвиток мовлення 
Подорож у місто своєї мрії.
1. Написати твір

Середа 18. 05 
Тема: Аналіз діагностувальної роботи
Насунула, линув - минулий час
7) кажемо, здобудеш, лягаємо
8) любимо, добіжимо,відхилиш
12) дбати

Понеділок 16.05
Тема: Діагностувальна робота із теми "Дієслово."

12 запитань
Запитання 1

З якою частиною мови найчастіше пов'язане дієслово в реченні?

варіанти відповідей
 

з іменником

 
 

з числівником

 
 

з прикметником

 
 

з займенником

Запитання 2

Визнач часові форми дієслів:


Зачинять, прокинуться, будуть дружити.

варіанти відповідей
 

минулий час

 
 

теперішній час

 
 

майбутній час

 
 

неозначена форма

Запитання 3

Знайди дієслова в неозначеній формі.

варіанти відповідей
 

радіють, плавають, навчаються,ловлять.

 
 

раділи,плавали, навчалася, ловила.

 
 

радіти, плавати,навчатися, ловити.

 
 

радітиму, плавитиму,буду навчатися, вловлю.

Запитання 4

Прочитай речення. Знайди дієслова,постав до них запитання.Визнач час дієслів.

Насунула чорна хмара.Линув густий дощ.Люди поховалися по домівках.Миготіли

 блискавки, гримів грім.Важкі краплини полились по дахах.

варіанти відповідей
 

минулий

 
 

теперішній

 
 

майбутній

 
 

неозначена форма

Запитання 5

Дієслово у реченні виступає

варіанти відповідей
 

підметом

 
 

присудком

 
 

другорядним членом речення

Запитання 6

Прочитайте уважно текст. Укажіть кількість дієслів, використаних в уривку із легенди.

Прийшов на берег Бугу чоловiк, поставив собi хату i зажив з жiнкою.

 Мав двох дочок. Одну ласкаво називав Вишенькою, а другу – Вiнничкою.

 Росли дiвчата, як ягоди, рум’янi та веселi. А коли виросли, то одружив їх 

з працьовитими риболовами. Поставила Вишенька з своїм чоловiком 

дерев’яну хату на правiм березi Бугу, а Вiнничка – на лiвому.

Народна легенда про назву Вінниці


варіанти відповідей
 

вісім дієслів

 
 

дев'ять дієслів

 
 

десять дієслів

 
 

одинадцять дієслів

Запитання 7

Серед запропонованих слів визнач рядок,де у закінченні дієслів запишемо

-е,-є.

варіанти відповідей
 

Скигл..ш,вирост..ш,скушту...ш.

 
 

Каж..мо,здобуд..ш,ляга..мо.

 
 

Червоні...те,чеш..ш,леж..мо.

 
 

Вез..мо,загуб..ш,кол..шся.

Запитання 8

Серед запропонованих слів визнач рядок,де у закінченні дієслів запишемо

-и,-ї .

варіанти відповідей
 

Помир...мось,перекаж..ш,сі..мо.

 
 

Говор..мо,крич..мо,гра..те.

 
 

Люб..мо,добіж..мо,відхил..ш.

 
 

Сид..те,знайд..те,клич..те.

Запитання 9

Обери рядок, у якому записані тільки дієслова.

варіанти відповідей
 

Читати, читання,прочитати.

 
 

Мовити, промовляти,казати.

 
 

Підбігти, бігати, бігова.

 
 

Мандрівка, мандрувати, подорожувати.

Запитання 10

Яке дієслово написане правильно?

варіанти відповідей
 

розсердешся

 
 

розсердишся

 
 

розсердисся

 
 

розсердиса

Запитання 11

Прочитай загадки. Визнач рядок, у якому дієслова вжиті у формі майбутнього

 часу.

варіанти відповідей
 

Рукавом махну,дерева нагну.

 
 

Без очей. а сльози ллє.

 
 

Хоч сам не біжить, а стояти не велить.

 
 

Золотий пішов, срібний прийшов.

Запитання 12

Знайди дієслово, яке стоїть у початковій формі.

варіанти відповідей
 

Палають

 
 

Виживу

 
 

Гукав

 
 

Дбати



П'ятниця 13. 05
Тема: Узагальнення із теми "Дієслово"
1. Що я знаю? с.159 Повторити правила.
2. Розбір дієслова як частини мови. Прочитай. Запам'ятай.
3. Вправа 8 с.159

Четвер 12. 05
Тема: Вживання дієслів у власному мовленні с. 158
1. Вправа 5. Вивчи вірш напам'ять. Запиши вірш з пам'яті.
2. Вправа 6.
Домашнє завдання:
Вправа 7. Запишіть речення. Розберіть два дієслова. ( Летить - називає дію предмета, що робить?, дієслово,  тепер. час,  однина, усмішка, присудок.)

Середа 11. 05
Тема: Вимова і написання дієслів на -ся (с.156 -157)
1. Прочитай правило і запам'ятай  с. 156
2. Зверніть увагу! Вимовляємо. Пишемо.
3. Вправа 1.
4. Вправа 2. Виконай завдання за зразком.
Домашнє завдання:
Вправа 4  с.157


Понеділок 09. 05

Тема: Дієслова минулого часу с.154
1. Візьміть до уваги!Правило прочитай, запам'ятай.
2. Вправа 20. Розглянь таблицю.
3. Вправа 21. Випишіть виділені речення.
4. Вправа 23. Запишіть текст.
Домашнє завдання:
Вправа 24. Виписати дієслова минулого часу.
Розтала  - число однина, жін. рід.



П'ятниця 06. 05
Тема: Правопис закінчень дієслів 3-ої особи однини і множини теперішнього і майбутнього часу. (с.151 -153)
1. Вправа 16. Розглянь таблицю.
2. Правило прочитай і запам'ятай с.152
3. Візьми до уваги! с.153
4. Вправа 18. Запишіть дієслова.

Четвер 05. 05
Тема: Розвиток мовлення. Редагування тексту
Редагування- внесення змін до тексту з метою його вдосконалення.
1. Прочитай текст. Відредагуй його.
  
    Протягом усього життя нас супроводжує книжка. Першу книжечку  нам прочитали батьки. Згодом ми й самі навчилися читати книжку і тепер частенько забігаємо до бібліотеки. Книжка - це невичерпна скарбниця знань. Любіть книжку!Шануйте книжку!
   Книжка - ваш найкращий друг. А яка твоя улюблена книжка?

(Запиши кілька речень, відповідаючи на останнє запитання.)



Середа 04. 05
Тема: Правопис закінчень дієслів 2-ої особи однини і множини теперішнього і майбутнього часу.
1. Вправа 12. Розглянь таблицю с.150.
2. Правило прочитай,  запам'ятай с.150.
3. Вправа 13.
4. Вправа 14.
Домашнє завдання:
Вправа 15. Напиши лист другові (подрузі).


Понеділок  02. 05.
Тема: Діагностувальна робота. Списування.
Мета. Перевірити орфографічну та пунктуаційну грамотність учнів, культуру оформлення письмової роботи         

1.Прочитай і спиши текст, уставляючи, де потрібно, пропущені букви, апостроф і розкриваючи дужки.

Бер..зень – водограй

        В..сняний світанок дихає ранн..ою прохолодою і свіжіс..тю. Але зачарована з..мля ще (в)полоні зими. Та незабаром засміє..ся ласкаво сонечко. Його лагідне промі..я ро..будить все навколо. (За)бринять краплинками сліз бурул..ки. Заплачуть, прощаючись із зимовою холоднеч..ю, сніги. Задзюрчить жи..єрадісний, пустотливий струмок. За..венить він, наче срібний дзвіночок, вітаючи березень – водограй.

      Від ласкавого дотику золотого проміння прокине..ся красуня  бері(з,с)ка.  Забли..ать кришталеві краплинки на її косах – вітах. Заструменить  по всіх її жила(м, х) цілющий сік.

       Завирує жи..я, заб..є воно ключ..м. Березень – водограй (що)години працює не покладаючи рук!

(Роботу виконати на листочках. Зберегти. Переслати фото.)


П'ятниця 29. 04.
Тема: Правопис закінчень дієслів 1-ої особи однини і множини теперішнього і майбутнього часу.( c.148-149)
1. Вправа 9. Розглянь таблицю.
2. Запам'ятай правило с.149.
3. Вправа 10. Дбати - (ми  -1-ша особа множини) дбаємо, охороняти - охороняємо,...


Четвер   28.04
Тема:   Дієслова майбутнього часу ( с.147- 148)
1. Прочитай і запам'ятай правило.с.147
2. Вправа 7. Розглянь таблицю.
3. Візьміть до уваги  с. 148.
4. Вправа 8.

Середа 27.04.
Тема: Дієсслова теперішнього часу.
1.Прочитай і запам'ятай првило с.145
2. Вправа 3. Розглянь таблицю.
3. Вправа 4. 
4. Вправа 5.
Домашнє завдання:
1. Вправа 6.


Понеділок  25.04
Тема: Час дієслова. Змінювання дієслів за часами.( с.144-145)
1. Розгляньте таблицю відмінювання дієслів.
2. Вправа 1. Доповни таблицю за зразком.
Домашнє завдання:
1. Склади і запиши три речення з різними часовими формами того самого слова.
(с.145)


П'ятниця 22.04.
Тема: Неозначена форма дієслова.
1. Прочитай і запам'ятай правило.(с.142)
2. Вправа 1. Прочитай. Випиши виділені дієслова.
3. Вправа 2. (Розповідь - розповідати)
4. Вправа 3. Поєднай частини прислів'їв і запиши.


Четвер  21. 04 
Тема: Розвиток мовлення. 
         Вибірковий переказ тексту.
        Захистімо нашу планету!
1. Пригадай! Переказати вибірково означає відтворити тільки якусь із частин пропонованого твору.
2. Прочитати текст (див. фото).
3. Прочитайте переказ тексту, написаний учнем (див. фото).
4. Самостійно добери й запиши інший заголовок до тексту.
5. Напишіть вибірковий переказ твору.

Середа   20. 04
Тема: Дієслово як частина мови
1. Пригадай і розкажи про дієслово за схемою с.140
2. Візьміть до уваги!
 Дієслово найчастіше пов'язане з іменниками. (Шо роблю?)читаю  (шо?) книгу
3. Вправа 1. Випишіть сполучення з дієсловами.
     Працювали в бібліотеці, зателефонувати подрузі, ...
4. Вправа 2. Випиши дієслова, використані в тексті.
Домашнє завдання:
1. Вправа 3. Вставити пропущені дієслова. Добери заголовок.
Запиши.


Понеділок 18. 04. 2022 р.
Тема:  Діагностувальна робота
               Диктант
       Чому росте трава?


П'ятниця   15. 04. 2022 р.
Тема: Узагальнення з теми "Займенник".
1. Що я знаю? с. 139 (Якщо забули правила, то треба повторити.)
2. Провідміняйте займенники я, ти, він.
Н.   я                ти                         він
Р.    мене         тебе                      його
Д.      ?               ?                           ?
Зн.
Ор.
М.

Четвер      14. 04. 2022 р.
Тема: Використання займенників у власному мовленні.
1. Повторіть правила про займенник.
2. Вправа 15. Прочитайте, вставляючи пропущені займенники. Спишіть.


Середа        13.04. 2022 р.
Тема: Вживання займенників з прийменниками
(с.138-139)
1. Візьміть до уваги! Займенники із прийменниками пишуться  окремо: у мене, з тобою...
2. Вправа 13  Подивилися (на кого?) на мене (1-ша ос., одн., Р.в.) 
- Щоб визначити відмінок займенників, звертайтеся до таблиць відмінювання.
3. Зверніть увагу! с.138. Прочитай і запам'ятай правило.
Домашнє завдання:
1. Вправа 14. Прочитай. 
Сонце - воно. Склади і запиши речення із займенником воно в орудному відмінку.
Називний хто? що?       воно
Орудний-  ким? чим?    ним
Значить, із займенником ним складаєте речення.

Понеділок 11. 04. 2022 р.
Тема: Відмінювання особових займенників.
1. Розгляньте  таблиці відмінювання займенників с. 135, с. 136, с. 137.
2. Вправа 9.  мені- одн., Д.в. ( див. таблиці відмінювання)
Домашнє завдання
Вправа 12. ( Час визначати  в займенниках не треба, це - помилка. Час визначаємо в дієсловах.)


П'ятниця 08. 04. 2022 р. 
Тема : Особові займенники (с.134)
1. Правило вивчити.
2. Вправа 5. Розглянь таблицю.
Запишіть особові займенники: я, ти, ми, ви,він,вона, воно, вони.
3.Вправа 6. Випиши займенники, зазнач особу і число.
ми (1-ша ос., мн.), ти (2-га ос.,одн.)...
4 Вправа 7.Запиши речення, підкресли особові займенники.

Четвер 07. 04. 2022 р.
Тема: Розвиток мовлення. Науковий опис річки Дніпро.
1. Прочитай уважно текст (див.фото)
2. Доведи, що  поданий текст є науковим описом.
3. Склади науковий текст- опис річки Дніпро.

Середа  06. 04. 2022р.
Тема:  Займенник як частина мови
1. Вивчи правило с.132
2. Вправа 1.
3. Вправа 2. Прочитай текст
4. Вправа 3.
Домашнє завдання:
Вправа 4  (ви- ми -ти)


Понеділок       04. 04. 2022 р.
Тема: Повторення і закріплення вивченого.
1. Повторіть правила про числівник.
2. Запишіть числівники(два стопчики):
Скільки?             Який? Котрий?
Два                       другий
сім                        сьомий
двадцять              двадцятий
( Продовжіть самостійно. Запишіть ще  числівники.)


П'ятниця         01. 04. 2022р.
Тема: Узагальнювальний урок з теми"Числівник"
1. Повторити правила про числівник.
2. Що я знаю? (с.131)


Четвер      31. 03. 2022 р.

Тема: Вживання числівників у власному мовленні.
1. Вправа 11.Поєднай числівники з іменниками.(Два міліметри, ...)
2. Вправа 13. Прочитай оголошення.
Домашнє завдання:
1. Вправа 14.

Середа     30. 03. 2022 р.

Тема: Вживання форм числівників на позначення часу протягом доби
1.Вправа 8
2.Вправа 9 ( о пів на десяту - о пів (пишемо окремо, помилка в підручнику))




Понеділок 28. 03. 2022 р.

Тема: Вимова і написання форм родового відмінка числівників(с.128-129)
1.Повторіть відмінки.
-На яке запитання відповідає родовий відмінок?
Правильно вимовляй і пиши (с.128):
(Запишіть слова - числівники)
Вправа 5 ( Наприклад: до шістдесяти додати десять, ...)
Вправа 6. (Читай інструкцію)
Домашнє завдання:
1.Вправа 7

П'ятниця  25. 03. 2022 р.

Тема: Числівник як частина мови.
1. Розглянь  пояснення. Запам'ятай правило.
2. Вправа 1.Запишіть повні відповіді на запитання.
3.Зверніть увагу, як вимовляємо,як пишемо числівники.
4. Вправа 2. (Один- перший,...)


Четвер  24. 03. 2022 р.

Тема: Розвиток мовлення. Докладний переказ тексту                                 " Якого кольору слова?"
1.Прочитай текст.
2. Перекажи текст.
3. Запиши докладний переказ тексту.

Середа      23. 03 2022 р.

Тема: Аналіз діагностувальної роботи.
Повторення вивченого із теми "Прикметник".

1. Запишіть слова,в яких були допущені помилки (діагностувальна робота).
2.Складіть  речення із словами (прикметниками): теплий, відважний.
3.Повторіть правила с.125.
Домашнє завдання: 
1. Записати три прислів'я з прикмениками.

Понеділок 21. 03. 2022 р.

Тема: Діагностувальна робота. Списати  виділену частину тексту " Лялька"   (Зошит ДПА с.51) 
Візьміть, будь ласка, окремі листочки, збережіть їх.


П'ятниця 18. 03. 2022 р.
Тема: Пряме і переносне значення прикметників(с.124)
1.Вправа1. Виділені слова замінити.
2.Вправа 4. Запиши прислів'я, уставляючи антоніми (протилежні слова) до виділених слів.


Четвер 17. 03. 2022 р.
Тема:Вимова і написання прикметників на -ський, - цький, -зький
1. Прочитайте пояснення с.122
Усно. Доберіть прикметники на -ський, -цький. -зький
2.Вправа 1.
3. Вправа 2.
Домашнє завдання
Вправа 3 

Середа       16. 03. 2022 р.

Тема: Розвиток мовлення "Складання зв'язних висловлювань за даним початком"
1. Прочитай зачин тексту. Допиши ще один абзац.
                              Берегиня
        Друга неділя травня - День матері. Берегинею родини  називають жінку- матір. Найріднішу й наймилішу матусю вшановують у цей день діти, дякують за тепло і ласку, за турботу і любов.


Понеділок     14. 03. 2022 р.

Тема: Утворення ступенів порівняння прикметників (с.120-121)
1. Досліди,як утворюються форми прикметнників
2. Вправа 1.Прочитай вірш. Знайдіть у ньому прикметники
3.Вправа 3. Утвори й запиши форми прикметників за зразком.
Домашнє завдання
 Вправа 5. Склади і запиши речення

П'ятниця          25. 02. 2022 р.

Тема : Визначення граматичних форм  прикметника.
(с.118-119)
1.Прочитай правило. Досліди
2. Вправа 11. Визнач рід, число, відмінок прикметників.
3.Вправа 13. Подані сполучення прикметників з іменниками запишіть у місцевому відмінку. 

         

 Четвер      24.02.2022р.

Тема: Правопис прикметників із м'яким кінцевим приголосним основи у різних відмінкових формах(с.116-118)
1. Прочитай правило
2. Вправа 6.Запиши подані прикметники у два стопчики. Визнач рід прикметників.
3.Вправа 7. Письмово провідміняйте прикметники.
Домашнє завдання
1. Вправа 10. Прочитай прикметники. Постав їх у форму родового відмінка однини.


2020-2021 н.р.

                              29.03. 2021 р.

Тема : Змінювання прикметників за родами.

( с. 130 - 131 впр. 1-3)

Навчайтеся змінювати прикметники за родами.

1.Розгляньте таблицю. Зробіть висновок про змінювання прикметників за родами ( в однині ).

2. Прочитайте правило. Запам'ятайте.

.https://www.youtube.com/watch?v=-wGYpUqP8eQ

3. Вправа 2  Прочитайте. Назвіть прикметники, використані в тексті. 

Визначте їхній рід.

4. Словникова робота. 

Інтер'єр - архітектурно - художньо оздоблена внутрішня частина будинку, приміщення.

5.Домашня робота  

Вправа 3. Склади усну розповідь на тему " Моя кімната". використовуючи іменники з довідки.



28.01.2021р.

Тема: Навчаюся писати слова з апострофом після префіксів

1.Вправа 5.  Прочитай слова у стопчиках. Порівняйте написання.

- Поясніть, чому у словах першого стовпчика пишемо апостроф?

Ти- дослідник.         Ти - дослідниця

-Зроби висновок про вживання апострофа після префіксів.

- Зверни увагу на префікси, після яких пишеться апостроф.

- Вони закінчуються на приголосний чи голосний? Твердий чи м'який ?

-Перед якими буквами пишеться апостроф?

- Скільки звуків вони позначають?

2.Правило. Повторити. Запам'ятай

3. Вправа 6. Запиши слова, розкривши дужки.

4. Словникова робота . З'юрмитися - зібратися юрмою, скупчитися в одному місці.

5. Вправа 7. Виписати тільки ті слова, у яких апостроф стоїть після префікса.

6. Домашнє завдання

Вправа 8 

-Добери з орфографічного словника п'ять слів з апострофом після префікса.

- Склади і запиши з ними речення.


17.02

Тема: Узагальнення і систематизація знань учнів по темі              " Будова слова"

1. Розбери за будовою слова Вправа 6 с.100

https://www.youtube.com/watch?v=11gduHASFtY

2. Розглянути зразок усного розбору слова за будовою.

3. Розглянути зразок письмового розбору слова за будовою.

4. Розібрати слова за будовою письмово. Вправа 7.

5 Повтори правила." Що я знаю?" с.100 









Немає коментарів:

Дописати коментар